Proiectul CARACTER

PROIECT EDUCAศšIONAL
,, Pas cu pas cฤƒtre un caracter frumosโ€
Educaศ›ie pentru caracter

ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum
An ศ™colar 2020-2021


       Formarea caracterului fiecฤƒrui om are loc รฎn perioada copilฤƒriei, iar familia ศ™i ศ™coala au un rol important รฎn aceasta privinศ›ฤƒ. ศ˜coala ajutฤƒ la modelarea adecvatฤƒ a trฤƒsฤƒturilor de caracter prin intermediul diferitelor activitฤƒศ›i pentru copii. Formarea unor trฤƒsฤƒturi pozitive bazate pe generozitate, modestie, cinste, poate ajuta la o mai bunฤƒ integrare a copiilor รฎn diferite medii. Beneficiile construirii caracterului sunt: mediu de รฎnvฤƒศ›are pozitiv, familii mai puternice, comunitฤƒศ›i mai bune. Prin acest proiect se intenศ›ioneazฤƒ promovarea trฤƒsฤƒturilor pozitive de caracter ศ™i anume: GENEROZITATEA, PRIETENIA, RESPONSABILITATEA, RESPECTUL, PERSEVERENศšA.


Echipa de proiect :

โ— Mitroi Carmen Elena โ€“ Coordonator
โ— Prof. Terzi Yunus Emre
โ— Prof. Petrescu Olivia
โ— Prof. Cristea Laura
โ— Prof. Voicu Alina
โ— Prof. Pantilimon Cristina
โ— Prof. Militaru Ionela

Locul desfฤƒศ™urฤƒrii : ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum Bucureศ™ti
Perioada : septembrie- iunie , an ศ™colar 2020-2021
Beneficiari : Grupe de grฤƒdiniศ›ฤƒ, clasele Pregฤƒtitoare, I, II, III, IV
Nr. de elevi : 872
Organizatori : Cadrele didactice


Scopul proiectului:

Educarea ศ™i dezvoltarea trฤƒsฤƒturilor pozitive de caracter ale elevilor.

Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Informarea ศ™i sensibilizarea participanศ›ior cu privire la importanศ›a derulฤƒrii unui astfel de proiect.
2. รŽnsuศ™irea unor termeni, noศ›iuni ศ™i concepte cu privire la caracter.
3. Dezvoltarea capacitฤƒศ›ii de a analiza manifestarea caracterului รฎn contexte
relevante din viaศ›a realฤƒ.

Caracterul este important pentru oamenii de orice vรขrstฤƒ. Trฤƒsฤƒturi de caracter precum creativitatea, rฤƒbdarea sau generozitatea รฎmbogฤƒลฃesc atรขt viaลฃa copiilor, cรขt ลŸi a adulลฃilor.
Beneficiile construirii caracterului sunt: mediu de รฎnvฤƒศ›are pozitiv, familii mai puternice, comunitฤƒศ›i mai bune.

รŽn acest an ศ™colar vom face 5 paศ™i mari cฤƒtre un caracter frumos:
GENEROZITATEA, PRIETENIE, RESPONSABILITATE, RESPECT,
PERSEVERENศšฤ‚


Descrierea activitฤƒศ›ilor

Titlul activitฤƒศ›ii: Generozitatea
Data/ Perioada de desfฤƒศ™urare: septembrie -iunie
Locul desfฤƒศ™urฤƒrii: ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum
Participanศ›i: elevi, cadre didactice, pฤƒrinศ›i
Descrierea pe scurt a activitฤƒศ›ii: Generozitate versus Zgรขrcenie
Generozitatea presupune,, sฤƒ-ศ›i dai seama cฤƒ tu eศ™ti doar un administrator a ceea ce ai ศ™i sฤƒ foloseศ™ti toate resursele รฎn scopurile cele mai bune.โ€ Nu putem oferi ce nu avem. รŽnsฤƒ generozitatea nu se limiteazฤƒ la a dฤƒrui bani. Pentru a fi generoศ™i, trebuie sฤƒ administrฤƒm cu grijฤƒ toate resursele de care dispunem. Putem fi generoศ™i cu timpul nostru sau cu abilitฤƒศ›ile pe care le-am dobรขndit. Trebuie sฤƒ ne dezvoltฤƒm รฎn mod constant caracterul ศ™i resursele pentru a avea ce sฤƒ le oferim altora.Generozitatea noastrฤƒ รฎi poate inspira pe alศ›ii sฤƒ รฎศ™i atingฤƒ potenศ›ialul maxim, ศ™i sฤƒ continue procesul. La nivelul fiecฤƒrei clase vor fi distribuite materiale cฤƒtre d-le รฎnvฤƒศ›ฤƒtoare

Plicul โ€“,, Pasul 1 cฤƒtre un caracter frumosโ€
Ce fac ?
โ— รŽmparศ›i cu alลฃii ce ai.
โ— Nu aลŸtepศ›i nimic รฎn schimbul generozitฤƒลฃii tale.
โ— Dฤƒruieศ™ti din timpul ลŸi priceperea ta.
Ce spun ?
โ— โ€Cu ce te pot ajuta?โ€
โ— โ€œEลŸti bine?โ€
โ— โ€œAi nevoie de un prieten?โ€
Ce simt?
โ— Bucurie
โ— Empatie
โ— Blรขndeศ›e
Activitฤƒศ›i propuse :
โ— Ce este generozitatea ?
โ— Beneficiile generozitฤƒศ›ii
โ— Cum รฎศ›i demonstrezi generozitatea ?
โ— Poveศ™ti
โ— Acศ›iuni caritabile- Dฤƒruind vei dobรขndi
โ— Concluzii asupra activitฤƒลฃilor desfฤƒลŸurate: opinii ale elevilor ลŸi pฤƒrinลฃilor
โ— Acordare de medalii ศ™i diplome pentru copii ศ™i afiศ™area acestora la nivelul clasei/ grupei, ศ™colii
Responsabili : echipa de proiect ศ™i profesorii
Beneficiari : elevii


Titlul activitฤƒศ›ii: Prietenia
Data/ Perioada de desfฤƒศ™urare: septembrie -iunie 2021
Locul desfฤƒศ™urฤƒrii: ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum
Participanศ›i: elevi, cadre didactice, pฤƒrinศ›i
Descrierea pe scurt a activitฤƒศ›ii: Prietenia versus Lipsa prieteniei

โ€œPrietenia este cel mai de preลฃ bun al omului. Fฤƒrฤƒ prietenie nu e dragoste, fฤƒrฤƒ dragoste nu e prietenie.โ€ โ€“ Goethe

Prietenia este o relaลฃie afectivฤƒ ลŸi de cooperare รฎntre douฤƒ sau mai multe persoane, bazatฤƒ pe suport reciproc, รฎncredere, loialitate, iubire, รฎnลฃelegere ลŸi empatie.
La nivelul fiecฤƒrei clase vor fi distribuite materiale cฤƒtre d-le รฎnvฤƒศ›ฤƒtoare 

Plicul โ€“,, Pasul 2 cฤƒtre un caracter frumosโ€
Ce fac?
โ— รŽncepe o conversaลฃie !
โ— รŽnvaศ›ฤƒ sฤƒ asculศ›i !
โ— Fii tu รฎnsuศ›i !
Ce spun?
โ— Te prezinศ›i.
โ— Transmiศ›i mesaje pozitive.
โ— Eศ™ti politicos.
Ce simt?
โ— รŽncredere
โ— Empatie
โ— Bucurie
Activitฤƒศ›i propuse :
โ— Ce este prietenia ?
โ— Beneficiile prieteniei
โ— Cum รฎศ›i faci prieteni ?
โ— Poveศ™ti
โ— Jocuri
โ— Concluzii asupra activitฤƒลฃilor desfฤƒลŸurate: opinii ale elevilor ลŸi pฤƒrinลฃilor
โ— Acordare de medalii ศ™i diplome pentru copii ศ™i afiศ™area acestora la nivelul clasei/ grupei, ศ™colii
Responsabili : echipa de proiect ศ™i profesorii
Beneficiari: elevii


Titlul activitฤƒศ›ii: Responsabilitatea
Data/ Perioada de desfฤƒศ™urare: septembrie- iunie
Locul desfฤƒศ™urฤƒrii: ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum
Participanศ›i: elevi, cadre didactice, pฤƒrinศ›i
Descrierea pe scurt a activitฤƒศ›ii: Responsabilitatea versus Lipsa responsabilitฤƒศ›ii

,,Responsabilitatea este preศ›ul mฤƒreศ›iei.โ€ – W.Churchill

Responsabilitatea este รฎndatorirea de a face ceva sau de a te comporta รฎntr-un anumit mod, cunoscรขnd ศ™i asumรขnd consecinศ›ele.
La nivelul fiecฤƒrei clase vor fi distribuite materiale cฤƒtre d-le รฎnvฤƒศ›ฤƒtoare

Plicul โ€“,, Pasul 3 cฤƒtre un caracter frumosโ€
Ce fac ?
โ— Recunoaศ™te atunci cรขnd greศ™eศ™ti.
โ— Realizeazฤƒ cรขt mai eficient ศ™i รฎntr-un timp cรขt mai scurt o sarcinฤƒ primitฤƒ.
โ— Asumฤƒ-ศ›i consecinศ›ele comportamentului tฤƒu.
Ce spun ?
โ— รŽศ›i recunoศ™ti greศ™eala.
โ— Evitฤƒ scuzele :โ€œAศ™a sunt euโ€, โ€œNu รฎmi permitโ€, โ€œNu sunt รฎn stareโ€, โ€œMi-e fricฤƒโ€, โ€œNu potโ€.
โ— Fii atent la nevoile celorlalศ›i !
Ce simt ?
โ— Bucurie
โ— รŽncredere
โ— รŽmplinire
Activitฤƒศ›i propuse :
โ— Ce este responsabilitatea ?
โ— Beneficiile responsabilitฤƒศ›ii
โ— Cum รฎศ›i demonstrezi responsabilitatea ?
โ— Poveศ™ti
โ— Expoziศ›ie de picturi, mฤƒrศ›iศ™oare ศ™i felicitฤƒri
โ— Jocuri de creaศ›ie/ Ateliere
โ— Concluzii asupra activitฤƒลฃilor desfฤƒลŸurate: opinii ale elevilor ลŸi pฤƒrinลฃilor
โ— Acordare de medalii ศ™i diplome pentru copii ศ™i afiศ™area acestora la nivelul clasei/ grupei, ศ™colii
Responsabili : echipa de proiect ศ™i profesorii
Beneficiari: elevii


Titlul activitฤƒศ›ii: Respectul
Data/ Perioada de desfฤƒศ™urare: septembrie-iunie
Locul desfฤƒศ™urฤƒrii: ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum
Participanศ›i: elevi, cadre didactice, pฤƒrinศ›i
Descrierea pe scurt a activitฤƒศ›ii: Respect versus Lipsa respectului
Respectฤƒ ศ™i vei fi respectat !Respectul รฎnseamnฤƒ manifestarea politicoasฤƒ ลŸi amabilฤƒ รฎn relaศ›ie cu ceilalศ›i.
La nivelul fiecฤƒrei clase vor fi distribuite materiale cฤƒtre d-le รฎnvฤƒศ›ฤƒtoare

Plicul โ€“,, Pasul 4 cฤƒtre un caracter frumosโ€
Ce fac ?
โ— Poศ›i sฤƒ fii politicos ลŸi sฤƒ saluศ›i.
โ— Poศ›i sฤƒ asculศ›i cu atenลฃie.
โ— Poศ›i sฤƒ fii amabil ลŸi รฎnลฃelegฤƒtor.
Ce spun ?
โ— ,,Te rog !โ€
โ— ,,Mulศ›umesc !โ€
โ— ,,รŽmi pare rฤƒu !โ€
Ce simt ?
โ— Bucurie
โ— Mรขndrie
โ— Apreciere
Activitฤƒศ›i propuse :
โ— Ce este respectul ?
โ— Beneficiile respectului
โ— Cum arฤƒศ›i cฤƒ ai respect faศ›ฤƒ de cineva ?
โ— Poveศ™ti
โ— Jocurile รฎncrederii
โ— Concluzii asupra activitฤƒลฃilor desfฤƒลŸurate: opinii ale elevilor ลŸi pฤƒrinลฃilor
โ— Acordare de medalii ศ™i diplome pentru copii ศ™i afiศ™area acestora la nivelul clasei/ grupei, ศ™colii
Responsabili : echipa de proiect ศ™i profesorii
Beneficiari : elevii


Titlul activitฤƒศ›ii: PERSEVERENศšA
Data/ Perioada de desfฤƒศ™urare: septembrie -iunie
Locul desfฤƒศ™urฤƒrii: ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum
Participanศ›i: elevi, cadre didactice, pฤƒrinศ›i
Descrierea pe scurt a activitฤƒศ›ii: Perseverenศ›ฤƒ versus Lipsa motivaศ›iei
Perseverenศ›a este cea mai importantฤƒ cheie spre succes.
Perseverenลฃa reprezinศ›ฤƒ continuarea realizฤƒrii unei acศ›iuni รฎn pofida obstacolelor รฎntรขmpinate.
La nivelul fiecฤƒrei clase vor fi distribuite materiale cฤƒtre d-le รฎnvฤƒศ›ฤƒtoare

Plicul โ€“,,Pasul 5 cฤƒtre un caracter frumosโ€
Ce fac ?
โ— Nu renunศ›a, ai รฎncredere รฎn reuศ™ita ta !
โ— Eศ™ti disciplinat รฎn tot ceea ce faci.
โ— รŽศ›i fixezi un scop ศ™i te strฤƒduieศ™ti sฤƒ-l realizezi.
Ce spun ?
โ€œNu mฤƒ dau bฤƒtut !โ€
โ€œPot sฤƒ depฤƒศ™esc acest obstacol !โ€
โ€œDau frรขu liber gรขndirii ลŸi imaginaลฃieiโ€
Ce simt ?
โ— Rฤƒbdarea ศ™i voinศ›a รฎmi sunt puse la รฎncercare.
โ— Stฤƒ รฎn puterea mea sฤƒ fiu mai bun.
โ— Gรขndesc pozitiv. (Pot !)
Activitฤƒศ›i propuse :
โ— Ce este perseverenศ›a ?
โ— Beneficiile perseverenศ›ei
โ— Tabloul emoศ›iilor
โ— Poveศ™ti
โ— Jocuri pentru dezvoltarea perseverenศ›ei
โ— Concluzii asupra activitฤƒลฃilor desfฤƒลŸurate: opinii ale elevilor ลŸi pฤƒrinลฃilor
โ— Acordare de medalii ศ™i diplome pentru copii ศ™i afiศ™area acestora la nivelul clasei/ grupei
Responsabili : echipa de proiect ศ™i profesorii
Beneficiari: elevii


โ€žDe ce un program educaศ›ional pentru formarea caracterului รฎn ศ˜coala Primarฤƒ Spectrum ? โ€œ
Pentru cฤƒโ€ฆ
โ€ฆ Dezvoltarea personalitฤƒศ›ii elevilor ศ™i formarea unui bun caracter constituie deziderate ale ศ™colii romรขneศ™ti รฎntr-un context educaศ›ional centrat pe elev ศ™i pe dezvoltarea competenศ›elor cheie care asigurฤƒ transferul ศ™i mobilizarea cunoศ™tinศ›elor ศ™i a deprinderilor รฎn situaศ›ii noi ศ™i dinamice.
โ€ฆ Rolul educaศ›iei รฎn formarea unor cetฤƒศ›eni activi, informaศ›i ศ™i responsabili este cu atรขt mai pregnant cu cรขt lumea se schimbฤƒ รฎntr-un ritm din ce รฎn ce mai rapid, iar diversitatea este din ce รฎn ce mai mare.
โ€ฆ ศ˜coala este chematฤƒ sฤƒ-i รฎnveศ›e pe copii care sunt valorile umane de bazฤƒ ca cinstea, bunฤƒtatea, generozitatea, iubirea, curajul, libertatea, spiritul dreptฤƒศ›ii, egalitatea ศ™i respectul.
Programul educativ Character First vizeazฤƒ atรขt aplicarea practicilor educaศ›ionale privind formarea unui bun caracter, cรขt si crearea unei culturi pro-caracter รฎn ศ™coala romรขneascฤƒ. De altfel, scopul educaศ›iei este acela de a transforma copiii รฎn cetฤƒศ›eni responsabili din punct de vedere
moral, cu stฤƒpรขnire de sine, disciplinaศ›i, umani, implicati activ social.โ€