PROIECT EDUCAศIONAL
,, Pas cu pas cฤtre un caracter frumosโ
Educaศie pentru caracter
ศcoala Primarฤ Spectrum
An ศcolar 2020-2021
Formarea caracterului fiecฤrui om are loc รฎn perioada copilฤriei, iar familia ศi ศcoala au un rol important รฎn aceasta privinศฤ. ศcoala ajutฤ la modelarea adecvatฤ a trฤsฤturilor de caracter prin intermediul diferitelor activitฤศi pentru copii. Formarea unor trฤsฤturi pozitive bazate pe generozitate, modestie, cinste, poate ajuta la o mai bunฤ integrare a copiilor รฎn diferite medii. Beneficiile construirii caracterului sunt: mediu de รฎnvฤศare pozitiv, familii mai puternice, comunitฤศi mai bune. Prin acest proiect se intenศioneazฤ promovarea trฤsฤturilor pozitive de caracter ศi anume: GENEROZITATEA, PRIETENIA, RESPONSABILITATEA, RESPECTUL, PERSEVERENศA.
Echipa de proiect :
โ Mitroi Carmen Elena โ Coordonator
โ Prof. Terzi Yunus Emre
โ Prof. Petrescu Olivia
โ Prof. Cristea Laura
โ Prof. Voicu Alina
โ Prof. Pantilimon Cristina
โ Prof. Militaru Ionela
Locul desfฤศurฤrii : ศcoala Primarฤ Spectrum Bucureศti
Perioada : septembrie- iunie , an ศcolar 2020-2021
Beneficiari : Grupe de grฤdiniศฤ, clasele Pregฤtitoare, I, II, III, IV
Nr. de elevi : 872
Organizatori : Cadrele didactice
Scopul proiectului:
Educarea ศi dezvoltarea trฤsฤturilor pozitive de caracter ale elevilor.
Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Informarea ศi sensibilizarea participanศior cu privire la importanศa derulฤrii unui astfel de proiect.
2. รnsuศirea unor termeni, noศiuni ศi concepte cu privire la caracter.
3. Dezvoltarea capacitฤศii de a analiza manifestarea caracterului รฎn contexte
relevante din viaศa realฤ.
Caracterul este important pentru oamenii de orice vรขrstฤ. Trฤsฤturi de caracter precum creativitatea, rฤbdarea sau generozitatea รฎmbogฤลฃesc atรขt viaลฃa copiilor, cรขt ลi a adulลฃilor.
Beneficiile construirii caracterului sunt: mediu de รฎnvฤศare pozitiv, familii mai puternice, comunitฤศi mai bune.
รn acest an ศcolar vom face 5 paศi mari cฤtre un caracter frumos:
GENEROZITATEA, PRIETENIE, RESPONSABILITATE, RESPECT,
PERSEVERENศฤ
Descrierea activitฤศilor
Titlul activitฤศii: Generozitatea
Data/ Perioada de desfฤศurare: septembrie -iunie
Locul desfฤศurฤrii: ศcoala Primarฤ Spectrum
Participanศi: elevi, cadre didactice, pฤrinศi
Descrierea pe scurt a activitฤศii: Generozitate versus Zgรขrcenie
Generozitatea presupune,, sฤ-ศi dai seama cฤ tu eศti doar un administrator a ceea ce ai ศi sฤ foloseศti toate resursele รฎn scopurile cele mai bune.โ Nu putem oferi ce nu avem. รnsฤ generozitatea nu se limiteazฤ la a dฤrui bani. Pentru a fi generoศi, trebuie sฤ administrฤm cu grijฤ toate resursele de care dispunem. Putem fi generoศi cu timpul nostru sau cu abilitฤศile pe care le-am dobรขndit. Trebuie sฤ ne dezvoltฤm รฎn mod constant caracterul ศi resursele pentru a avea ce sฤ le oferim altora.Generozitatea noastrฤ รฎi poate inspira pe alศii sฤ รฎศi atingฤ potenศialul maxim, ศi sฤ continue procesul. La nivelul fiecฤrei clase vor fi distribuite materiale cฤtre d-le รฎnvฤศฤtoare
Plicul โ,, Pasul 1 cฤtre un caracter frumosโ
Ce fac ?
โ รmparศi cu alลฃii ce ai.
โ Nu aลtepศi nimic รฎn schimbul generozitฤลฃii tale.
โ Dฤruieศti din timpul ลi priceperea ta.
Ce spun ?
โ โCu ce te pot ajuta?โ
โ โEลti bine?โ
โ โAi nevoie de un prieten?โ
Ce simt?
โ Bucurie
โ Empatie
โ Blรขndeศe
Activitฤศi propuse :
โ Ce este generozitatea ?
โ Beneficiile generozitฤศii
โ Cum รฎศi demonstrezi generozitatea ?
โ Poveศti
โ Acศiuni caritabile- Dฤruind vei dobรขndi
โ Concluzii asupra activitฤลฃilor desfฤลurate: opinii ale elevilor ลi pฤrinลฃilor
โ Acordare de medalii ศi diplome pentru copii ศi afiศarea acestora la nivelul clasei/ grupei, ศcolii
Responsabili : echipa de proiect ศi profesorii
Beneficiari : elevii
Titlul activitฤศii: Prietenia
Data/ Perioada de desfฤศurare: septembrie -iunie 2021
Locul desfฤศurฤrii: ศcoala Primarฤ Spectrum
Participanศi: elevi, cadre didactice, pฤrinศi
Descrierea pe scurt a activitฤศii: Prietenia versus Lipsa prieteniei
โPrietenia este cel mai de preลฃ bun al omului. Fฤrฤ prietenie nu e dragoste, fฤrฤ dragoste nu e prietenie.โ โ Goethe
Prietenia este o relaลฃie afectivฤ ลi de cooperare รฎntre douฤ sau mai multe persoane, bazatฤ pe suport reciproc, รฎncredere, loialitate, iubire, รฎnลฃelegere ลi empatie.
La nivelul fiecฤrei clase vor fi distribuite materiale cฤtre d-le รฎnvฤศฤtoare
Plicul โ,, Pasul 2 cฤtre un caracter frumosโ
Ce fac?
โ รncepe o conversaลฃie !
โ รnvaศฤ sฤ asculศi !
โ Fii tu รฎnsuศi !
Ce spun?
โ Te prezinศi.
โ Transmiศi mesaje pozitive.
โ Eศti politicos.
Ce simt?
โ รncredere
โ Empatie
โ Bucurie
Activitฤศi propuse :
โ Ce este prietenia ?
โ Beneficiile prieteniei
โ Cum รฎศi faci prieteni ?
โ Poveศti
โ Jocuri
โ Concluzii asupra activitฤลฃilor desfฤลurate: opinii ale elevilor ลi pฤrinลฃilor
โ Acordare de medalii ศi diplome pentru copii ศi afiศarea acestora la nivelul clasei/ grupei, ศcolii
Responsabili : echipa de proiect ศi profesorii
Beneficiari: elevii
Titlul activitฤศii: Responsabilitatea
Data/ Perioada de desfฤศurare: septembrie- iunie
Locul desfฤศurฤrii: ศcoala Primarฤ Spectrum
Participanศi: elevi, cadre didactice, pฤrinศi
Descrierea pe scurt a activitฤศii: Responsabilitatea versus Lipsa responsabilitฤศii
,,Responsabilitatea este preศul mฤreศiei.โ – W.Churchill
Responsabilitatea este รฎndatorirea de a face ceva sau de a te comporta รฎntr-un anumit mod, cunoscรขnd ศi asumรขnd consecinศele.
La nivelul fiecฤrei clase vor fi distribuite materiale cฤtre d-le รฎnvฤศฤtoare
Plicul โ,, Pasul 3 cฤtre un caracter frumosโ
Ce fac ?
โ Recunoaศte atunci cรขnd greศeศti.
โ Realizeazฤ cรขt mai eficient ศi รฎntr-un timp cรขt mai scurt o sarcinฤ primitฤ.
โ Asumฤ-ศi consecinศele comportamentului tฤu.
Ce spun ?
โ รศi recunoศti greศeala.
โ Evitฤ scuzele :โAศa sunt euโ, โNu รฎmi permitโ, โNu sunt รฎn stareโ, โMi-e fricฤโ, โNu potโ.
โ Fii atent la nevoile celorlalศi !
Ce simt ?
โ Bucurie
โ รncredere
โ รmplinire
Activitฤศi propuse :
โ Ce este responsabilitatea ?
โ Beneficiile responsabilitฤศii
โ Cum รฎศi demonstrezi responsabilitatea ?
โ Poveศti
โ Expoziศie de picturi, mฤrศiศoare ศi felicitฤri
โ Jocuri de creaศie/ Ateliere
โ Concluzii asupra activitฤลฃilor desfฤลurate: opinii ale elevilor ลi pฤrinลฃilor
โ Acordare de medalii ศi diplome pentru copii ศi afiศarea acestora la nivelul clasei/ grupei, ศcolii
Responsabili : echipa de proiect ศi profesorii
Beneficiari: elevii
Titlul activitฤศii: Respectul
Data/ Perioada de desfฤศurare: septembrie-iunie
Locul desfฤศurฤrii: ศcoala Primarฤ Spectrum
Participanศi: elevi, cadre didactice, pฤrinศi
Descrierea pe scurt a activitฤศii: Respect versus Lipsa respectului
Respectฤ ศi vei fi respectat !Respectul รฎnseamnฤ manifestarea politicoasฤ ลi amabilฤ รฎn relaศie cu ceilalศi.
La nivelul fiecฤrei clase vor fi distribuite materiale cฤtre d-le รฎnvฤศฤtoare
Plicul โ,, Pasul 4 cฤtre un caracter frumosโ
Ce fac ?
โ Poศi sฤ fii politicos ลi sฤ saluศi.
โ Poศi sฤ asculศi cu atenลฃie.
โ Poศi sฤ fii amabil ลi รฎnลฃelegฤtor.
Ce spun ?
โ ,,Te rog !โ
โ ,,Mulศumesc !โ
โ ,,รmi pare rฤu !โ
Ce simt ?
โ Bucurie
โ Mรขndrie
โ Apreciere
Activitฤศi propuse :
โ Ce este respectul ?
โ Beneficiile respectului
โ Cum arฤศi cฤ ai respect faศฤ de cineva ?
โ Poveศti
โ Jocurile รฎncrederii
โ Concluzii asupra activitฤลฃilor desfฤลurate: opinii ale elevilor ลi pฤrinลฃilor
โ Acordare de medalii ศi diplome pentru copii ศi afiศarea acestora la nivelul clasei/ grupei, ศcolii
Responsabili : echipa de proiect ศi profesorii
Beneficiari : elevii
Titlul activitฤศii: PERSEVERENศA
Data/ Perioada de desfฤศurare: septembrie -iunie
Locul desfฤศurฤrii: ศcoala Primarฤ Spectrum
Participanศi: elevi, cadre didactice, pฤrinศi
Descrierea pe scurt a activitฤศii: Perseverenศฤ versus Lipsa motivaศiei
Perseverenศa este cea mai importantฤ cheie spre succes.
Perseverenลฃa reprezinศฤ continuarea realizฤrii unei acศiuni รฎn pofida obstacolelor รฎntรขmpinate.
La nivelul fiecฤrei clase vor fi distribuite materiale cฤtre d-le รฎnvฤศฤtoare
Plicul โ,,Pasul 5 cฤtre un caracter frumosโ
Ce fac ?
โ Nu renunศa, ai รฎncredere รฎn reuศita ta !
โ Eศti disciplinat รฎn tot ceea ce faci.
โ รศi fixezi un scop ศi te strฤduieศti sฤ-l realizezi.
Ce spun ?
โNu mฤ dau bฤtut !โ
โPot sฤ depฤศesc acest obstacol !โ
โDau frรขu liber gรขndirii ลi imaginaลฃieiโ
Ce simt ?
โ Rฤbdarea ศi voinศa รฎmi sunt puse la รฎncercare.
โ Stฤ รฎn puterea mea sฤ fiu mai bun.
โ Gรขndesc pozitiv. (Pot !)
Activitฤศi propuse :
โ Ce este perseverenศa ?
โ Beneficiile perseverenศei
โ Tabloul emoศiilor
โ Poveศti
โ Jocuri pentru dezvoltarea perseverenศei
โ Concluzii asupra activitฤลฃilor desfฤลurate: opinii ale elevilor ลi pฤrinลฃilor
โ Acordare de medalii ศi diplome pentru copii ศi afiศarea acestora la nivelul clasei/ grupei
Responsabili : echipa de proiect ศi profesorii
Beneficiari: elevii
โDe ce un program educaศional pentru formarea caracterului รฎn ศcoala Primarฤ Spectrum ? โ
Pentru cฤโฆ
โฆ Dezvoltarea personalitฤศii elevilor ศi formarea unui bun caracter constituie deziderate ale ศcolii romรขneศti รฎntr-un context educaศional centrat pe elev ศi pe dezvoltarea competenศelor cheie care asigurฤ transferul ศi mobilizarea cunoศtinศelor ศi a deprinderilor รฎn situaศii noi ศi dinamice.
โฆ Rolul educaศiei รฎn formarea unor cetฤศeni activi, informaศi ศi responsabili este cu atรขt mai pregnant cu cรขt lumea se schimbฤ รฎntr-un ritm din ce รฎn ce mai rapid, iar diversitatea este din ce รฎn ce mai mare.
โฆ ศcoala este chematฤ sฤ-i รฎnveศe pe copii care sunt valorile umane de bazฤ ca cinstea, bunฤtatea, generozitatea, iubirea, curajul, libertatea, spiritul dreptฤศii, egalitatea ศi respectul.
Programul educativ Character First vizeazฤ atรขt aplicarea practicilor educaศionale privind formarea unui bun caracter, cรขt si crearea unei culturi pro-caracter รฎn ศcoala romรขneascฤ. De altfel, scopul educaศiei este acela de a transforma copiii รฎn cetฤศeni responsabili din punct de vedere
moral, cu stฤpรขnire de sine, disciplinaศi, umani, implicati activ social.โ