PROIECT EDUCATIONAL
„Superputerea cărților’’
Quizizz te ajută să o descoperi
Școala Primară Spectrum
An școlar 2020-2021
Motto : “Descoperim lumea prin lectură”
SCOPUL PROGRAMULUI:
Pentru că tot ceea ce facem și spunem ne definește ca oameni nu trebuie “să
lăsăm să treacă o zi fără să citim, fără să vedem sau fără să auzim ceva frumos”. (Goethe)
Proiectul „Superputerea cărților ’’-Quizizz te ajută să o descoperi îşi propune îmbunătăţirea competenţelor cheie a elevilor din învăţământul primar prin crearea/implementarea unui program educaţional integrat în vederea creşterii calităţii educaţiei.
Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără dezvoltarea competenţelor de citit-scris ale elevilor prin crearea unui pachet de măsuri organizatorice, evaluative, îmbunătăţirea tehnicilor de lectură ale elevilor prin utilizarea instrumentelor şi suporturilor de lectură moderne, adecvate pentru şcolarii mici, inclusiv a software-urilor.
Prin acest proiect se doreşte crearea unui mediu de învăţare eficient în vederea creşterii accesului la educaţie de calitate şi formării competenţelor cheie care să prevină/ reducă riscul eşecului şcolar.
OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI:
Cultivarea interesului pentru lectură și a plăcerii de a citi, formarea unui tânăr cu o cultură comunicațională și literară de bază, capabil să înțeleagă lumea din jurul său, să comunice și să interacționeze cu semenii, exprimându-și gânduri, stări, sentimente, opinii, care să fie sensibil la frumos și, în viitor, să poată continua procesul de învățare în orice fază a existenței sale.
OBIECTIVE SPECIFICE PROGRAMULUI:
★ Ob.1 – Îmbunătăţirea competenţelor de comprehensiune a mesajului textului scris, în vederea atenuării unora dintre cauzele care pot genera eșecul școlar;
★ Ob.2 – Stimularea interesului de a citi al elevilor și atragerea lor către lectură.
★ Ob.3 – Încurajarea şi dezvoltarea cooperării şi a lucrului în echipă. Să dezvolte elevilor abilităţi de a proiecta şi desfăşura în echipă activităţi variate, în cadrul şcolii și în comunitate.
★ Ob.4 – Dezvoltarea capacităţii de a înţelege şi de a transmite gânduri, sentimente, mijlocite de limbajul scris, în rândul elevilor, prin intermediul creaţiilor proprii.
★ Ob.5 – Să promoveze imaginația si creativitatea elevilor.
★ Ob.6 – Dezvoltarea unei comunități la nivel local care să încurajeze lectura și cititul în rândul copiilor.
★ Ob.7 – Dezvoltarea unor atitudini pozitive, civice şi responsabile.
★ Ob.8 – Să disemineze modelele de buna practica identificate in cadrul programului.
GRUP ȚINTĂ:
– elevi ai claselor I-IV din ȘCOALA PRIMARĂ SPECTRUM – Pallady;
– cadrele didactice implicate;
– părinții elevilor
BENEFICIARI INDIRECȚI:
– comunitatea locală
– partenerii educaționali: Quizizz, Citește.ro, Librăria Cărturești, Biblioteca Școlii Primare Spectrum
DURATA PROGRAMULUI:
– noiembrie 2020 – iunie 2021
TIPUL ACTIVITĂȚII: Educație Nonformală
PROIECTE / ACTIVITĂȚI PROPUSE:
„Superputerea cărților ’’ Quizizz te ajută să o descoperi
1. Citește o carte pe lună! Elevii vor avea de citit o carte pe lună din cele 8 titluri, propuse de cadrul didactic. După lecturarea cărții, aceștia vor completa online pe site-ul Quizizz, o fișă de lectură.
2. Competiția cărților – Copiii pot evalua cartea citită, prin atribuirea unor steluțe de la 1 la 5, pe platforma Quizizz.
3. Ateliere:
a) “Micii scriitori”. Să realizeze compuneri, articole sau interviuri pentru revista școlii;
b) Storytelling – video
c) Banda desenata. Să realizeze desene cu scene din cărțile lecturate.
d) Cum realizez o carte – Cartea mea de povesti, bucate, științe etc. Cum realizez un semn de carte.
e) Scrie quiz-uri din cărțile citite , în plus față de listă , și le trimite d-nei învățătoare.
f) Rezolvare de Quiz-uri pe platforma Quizizz
4. Premierea elevilor
La finalul fiecărui semestru, elevii vor primi premii în cărți. Toți elevii vor primi diplome de participare , iar primii trei elevi, cu punctajele cele mai mari din fiecare clasă, vor fi premiați.
5. Eveniment – “Donează o carte!”
6. Lista lecturilor recomandate
Clasa a II-a
Nr.crt. | Luna | Titlul cărții | Autorul |
1. | Octombrie | Marele soarece detectiv. Basil din Baker Street | Eve Titus |
2. | Noiembrie | Școala animalelor magice | Margit Auer |
3. | Decembrie | Ursulețul de zăpadă | Holly Webb |
4. | Ianuarie | Zâna zorilor și alte povești | Ioan Slavici |
5. | Februarie | Sam, cățelușul furat | Holly Webb |
6. | Martie | Aventura intergalactică a lui Jamie Drake | Christopher Edge |
7. | Aprilie | Heidi | Johanna Spyri |
8. | Mai | Matilda, o dădacă nemaipomenită | Christianna Brand |
Clasa a III-a
Nr.crt. | Luna | Titlul cărții | Autorul |
1. | Noiembrie | O călătorie spre centrul pământului – (repovestire) | Jules Verne |
2. | Decembrie | Fram, ursul polar | Cezar Petrescu |
3. | Ianuarie | Ursulețul de zăpadă | Holly Webb |
4. | Februarie | Marele șoarece detectiv. Basil din Baker Street | Eve Titus |
5. | Martie | Lucky, un mieluț puternic | Helen Peters |
6. | Aprilie | Matilda, o dădacă nemaipomenită | Christianna Brand |
7. | Mai | Trenul către Locurile Imposibile | P.G.Bell |
Clasa a IV-a
Nr.crt. | Luna | Titlul cărții | Autorul |
1. | Octombrie | Biblioteca domnului Lemoncello | Chris GRABENSTEIN |
2. | Noiembrie | Micul prinț | Antoine de SAINTEXUPERY |
3. | Decembrie | Omul de zăpadă care voia să întâlnească soarele | Matei VIȘNIEC |
4. | Ianuarie | Momo | Michael ENDE |
5. | Februarie | Povestea unui omuleț din clasa a IV-a | Judy BLUME |
6. | Martie | Insula Delfinilor Albaștri | Scott O’Dell |
7. | Aprilie | George și cheia secretă a Universului | Stephen HAWKING |
8. | Mai | Danny, campionul lumii | Roald DAHL |
7. DERULAREA ACTIVITĂȚILOR/CRITERII DE EVALUARE :
În fiecare lună, copiii vor avea de citit o carte din lista cu opt titluri propuse de cadrul didactic.
În această perioadă, elevii vor putea:
a) să rezolve quiz-uri pe platforma Quizizz. – 1 punct pt. fiecare răspuns corect
b) să participe la competiții între clase pe platforma Quizizz. – 2 puncte
c) să se fotografieze citind – max. 3 foto (poza va fi trimisă d-nei învățătoare). – 1 punct/foto
d) să prezinte lecturile preferate, să facă recomandări și să trimită filmarea pe adresa școlii. – 5 puncte/filmare
lecturaclasa1@spectrum.ro, lecturaclasa2@spectrum.ro, lecturaclasa3@spectrum.ro, lecturaclasa4@spectrum.ro
e) să se filmeze citind unui membru al familiei, prieten, animal de companie și să trimită filmarea pe adresele mai sus menționate – 5 puncte
f) să realizeze compuneri, articole, poezii sau interviuri pentru revista școlii. (max.5) – 3 puncte
g) să realizeze benzi desenate cu scene din cărțile lecturate.- 1 punct
h) să scrie quiz-uri din cărțile citite , în plus față de lista dată , și să le trimită d-nei invatatoare. – 5 puncte
8. CRITERII ŞI METODE DE EVALUARE A PROIECTULUI
✔Chestionar de preevaluare a deprinderilor şi înclinaţiilor şcolarilor, a opţiunilor acestora;
✔Chestionar de evaluare a capacităţilor dobândite de participanţi pe parcursul implementării proiectului;
✔Valorificarea materialelor efectuate în cadrul activităţilor programului „Superputerea cărților” ( desene, colaje, fotografii, portofolii etc.);
9. EVALUAREA PROIECTULUI se va face pe baza unui portofoliu de evaluare, la finalul anului școlar, ce va cuprinde:
-discuții de grup;
-chestionare;
-înregistrarea observațiilor;
-portofolii;
-expoziții;
-concursuri;
-analiza activităților în Consiliul Profesoral.